Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

27 de febr. 2018

Escola de sonets

La culpa va ser d'aquest llibre de la portada "Ciento volando de catorce" de Joaquín Sabina.
Havia estat escoltant el disc "Lo niego todo" (que m'encanta) i admirant la capacitat compositiva del cantautor, vaig recordar que tenia un llibre de poesies de Joaquín Sabina.
El vaig trobar i me'l vaig estar llegint fixant-me en la mètrica i la rima dels sonets i vaig proposar-me aconseguir-ho jo també.
Vaig començar a fer intents i evidentment eren patètics perquè per a mi és relativament fàcil trobar el contingut del que vull dir, però fer-ho en forma de rima ja és molt més complicat.
El primer que va sortir mitjanament bé va ser el que vaig dedicar al Jordi Pesarrodona ("El pallasso de la peça rodona") i allò em va motivar i vaig anar-ho intentant.
No tots surten bé, però és cert que a còpia d'anar-ho provant s'agafa una mica més d'experiència i costa una mica menys trobar solucions, però és una poesia molt més reflexiva i d'assaig-error i canvi i recanvi fins a aconseguir la rima.

Total que he estat uns dies practicant i d'aquesta "escola de sonets" en salvo 3 que exposo aquí públicament per si teniu a bé fer-me'n algun comentari.

GLOPS DE PRIMAVERA
Hi ha dies que l’hivern es desconcentra,
es relaxa i per sota de les cames
se li colen, trapelles, unes dames
que són com pessigolles dins del ventre.

Són glops de primavera, a l’avançada,
que arriben i que donen un cop d’ull,
que escalfen i que deixen en remull
el fred d’aquella obaga tan glaçada.

Per unes hores fem, del dolç miratge,
confiança i busquem el sol salvatge
per balcons i finestres i terrasses.

Però quan la posta es fon rere les cases,
l’hivern, que descobreix el que ha passat,
s’enfada i dobla el seu poder glaçat.


BANDA SONORA
Els Beatles, Supertramp, Spandau Ballet, Queen,
Sabina, Pedro Guerra, Jarabe i Mirabet.
I Silvio i Dani Flaco i el gran Quimi Portet,
U2 i els Dire Straits, Eagles, Extreme i Sting.

Els Sau, Sopa de Cabra, els Pets i l’Albert Plà,
els Gossos, Lax’n’Busto i els Amics de les Arts.
Adrià Puntí, Esquirols i uns glops dels Convidats,
Mazoni, Pau Vallvé i SAPO i Joan Dausà.

De tot això vaig beure i segueixo bevent
i, tot i que era un Nàufrag, mai no vaig naufragar
gràcies a aquest bagatge variat i consistent.

Ben plens tots els calaixos, curulls, fins a vessar,
de colors, sons, paraules i pensa-sentiments.
Vull música per viure, però també per somiar.


CARAMBOLA
Sovint jugo a billar i li dic vida
i vaig de carambola en carambola.
D’un cop de tac impulso fort la bola,
va rebotant i allarga la partida.

Tinc una idea però l’atzar canvia
els plans i agafa noves trajectòries.
Truc i retruc i apareixen històries...
Mai no hagués sospitat que passaria!

Veig un anunci i la cançó em trasllada
a un viatge que vaig fer molt temps enrere
amb un amic que em va fotre un bon “timo”.

Busco les fotos i trobo, amagada,
la cançó que et vaig fer per primavera.
L’agafo i te la canto. Diu “T’estimo”.

3 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

En la meva total desconeixença de la mètrica de les rimes, m'agraden molt els tres poemes, especialment el primer! Ets un gran poeta, Eladi!
P. d C. De color blanc, en aquest dia tant diferent...

Eladi Martínez ha dit...

Roger, moltes gràcies, però no pots anar dient pels "puestus" que sóc un gran poeta, home... Grans poetes són Miquel Martí i Pol, Joan Margarit, Josep Fàbregas... jo sóc un cagamandúrries...jejeje... però s'agraeix molt l'entusiasme!
Petons de colors i, avui, visca el blanc!
Eladi

Roger Berenguer ha dit...

;-)