Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

3 de gen. 2018

Toulouse, Carcassonne, Narbonne

Aquest Nadal, després de força temps, hem tornat a fer una escapada familiar a un altre país i de 4 dies...
Amb l'Anna havíem parlat d'anar a Toulouse a visitar la Cité de l'Espace. A l'hora de la veritat jo vaig quedar absorbit per la feina i es va encarregar ella sola de la planificació i organització del viatge que, per tant, va ser sorpresa tant per a mi com per als nens.

El dia 27 vam sortir cap al túnel del Cadí i vam travessar la frontera sota una cada cop més intensa nevada. Per sort, a mesura que avançàvem la neu va esdevenir pluja i vam poder arribar a Foix sense patir per l'absència de cadenes. Sota la pluja i amb el castell ja tancat, vam fer una visita llampec i havent dinat vam seguir ruta fins a Toulouse.
Toulouse ens va encantar, desprenent una aire agradable i acollidor. Vam visitar les decoracions de Nadal del centre històric i vam passar dues nits en un petit apartament molt ben comunicat on no hi faltava de res i el tracte d ela mestressa va ser exquisit.
El dia 28 vam passar tot el dia a la Cité de l'Espace, una mena de parc temàtic dedicat a la divulgació de temes relacionats amb l'espai i els astronautes. Hi ha diverses rèpliques a escala real de coets, satèl·lits, estacions espacials i unes interessantíssimes exposicions interactives a les que vam dedicar massa poc temps per por de no poder veure la pel·lícula IMAX i el planetari. Ambdues coses ens van decebre una mica o sigui que recomanem deixar-les per al final, si queda temps. En canvi la resta de les instal·lacions és força interessant, inclòs un passeig on simulen la sensació de caminar a la Lluna amb una gravetat 6 vegades inferior a la terrestre.
El dia 29 vam marxar de Toulouse, rumb a Carcassonne, una ciutat medieval emmurallada i molt ben conservada que val molt la pena. Vam visitar el Castell, l'església, els carrers i les botigues, en un entorn on tot és interessant de veure. Molt recomanable!
I a la tarda, després de la visita, vam posar rumb cap a Narbonne. 5 quilòmetres abans, a Montredon des Corbières, teníem feta una reserva per a dormir i esmorzar a L'Hermitage: una elegant i senyorial "chambre d'hôtes" molt agradable. Un cop descarregades les maletes, vam posar rumb cap a la ciutat de Narbonne on vam visitar els seus espectaculars carrers que regalimen història, vam sopar i el Roc i l'Ona es van fer un fart de patinar a la nadalenca pista de gel.
L'endemà al matí, dia 30, el senyor de la casa ens va sorprendre amb un esmorzar fantàstic en una taula senyorial (mel i melmelades casolanes, croisants, embotits, fruita, iogurts...). Havent esmorzat vam fer la interessant visita històrica de Narbonne: el palau dels arquebisbes, la torre panoràmica, la catedral, col·leccions d'art al palau nou i el palau vell, la sala del Tresor amb una curiositat acústica espectacular, les Halles (una mena de mercat de la Boqueria)... I per dinar vam trobar un restaurant molt recomanable ("Un siège en hiver") on vam menjar molt i molt bé (i bé de preu) i ens van tractar fantàsticament.
Vam veure moltes coses maques i interessants, però també vam "viure" 4 dies intensos plens d'anècdotes divertides (també de moments tensos que per sort s'obliden més de pressa) i vam conviure tots quatre i desconnectar de la nostra rutina quotidiana (les presses, la feina, els extraescolars, les rutines estressants del dia a dia).
I tot gràcies a l'Anna, a qui vull acabar felicitant i agraint aquesta magnífica experiència que ens va regalar.
Em va encantar!
I, si voleu fer un tastet us deixo amb unes fotos...

Roger Berenguer ha dit...

Molt maco Eladi, mira que hi he estat cops i mai m'he pogut parar a visitar-ho com cal. Felicitats a l'Anna també de part meva pel muntatge i les fotos, molt xules! Que tinguem tots un any fantàstic!!!