Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

23 de gen. 2018

"Els somnis, somnis són" (un poema)

El dia abans d'anar al concert de Jarabe de Palo estava a casa escoltant discos antics d'aquest grup i quan sonava "Realidad o sueño" li vaig enviar un whatsapp al Pablo confirmant la cita de l'endemà i acabava parafrasejant un vers de la cançó:

- "¿Qué hay de malo en perseguir los sueños?"

I ell em va contestar:

- Los sueños...sueños son. Aunque a veces parecen tan reales que vale la pena dejarse llevar.

I em va semblar una conversa suggerent per fer-ne un poema.
Vaig escriure unes primeres notes i els dies següents vaig anar afegint i traient versos fins que ahir el vaig donar per acabat.
El tema s'hagués pogut enfocar en positiu però a mi em va agafar per un cantó més agredolç. Tot i així m'agrada prou com per mostrar-lo en públic, ara que feia tan que no n'escrivia cap.

ELS SOMNIS, SOMNIS SÓN
Perseguidor de somnis,
la trista professió
que exerceixo amb constància
digna d’admiració.

Persegueixo els meus somnis
sense arribar-hi mai,
però mai no defalleixo
sentint-los tan a prop.

El somni es fa visible,
el veig a l’horitzó
i amb força m’hi encamino,
amb força i il·lusió.

El somni se m’escapa.
S’atura, es gira, em mira,
com si estés de part meva
i es deixés atrapar.

Però és un somni i no pot
deixar de ser-ho i sempre,
quan començo a acostar-m’hi,
es comença a allunyar.

Pessigolles, els somnis.
Pessics, la realitat.
I enmig la meva vida
buscant sense trobar.

2 comentaris:

Roger Berenguer ha dit...

Molt maco Eladi, m'agrada molt!

Eladi Martínez ha dit...

Moltes gràcies, Roger. Celebro que t'agradi!