Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

5 de set. 2016

He llegit molt


Aquest estiu he llegit molt.
Vaig començar llegint els llibres que llegiran els meus alumnes del curs vinent (5è de Primària):
  • "MATILDA" (Roald Dahl)
  • "L'ÀVIA GÀNGSTER" (David Walliams)
Després vaig decidir que, a part de tots els llibres que tenia pendents de llegir, volia rellegir un parell de títols que ja havia llegit en el seu moment:
  • "EL CURIÓS INCIDENT DEL GOS A MITJANIT" (Mark Haddon)
  • "UN ANY I MIG" (Sílvia Soler)
I aquells que tenia pendents i he anat llegint durant l'estiu han estat:
  • "EL LLIBRE DE LA MARATÓ/MALALTIES DEL COR" (Diversos autors)
  • "HE D'ANAR-ME'N" (Cornèlia Abril)
  • "SA MEU MARE" (Pau Riba)
  • "60 DIES A CUBA" (Roger de Gràcia)
  • "EL QUE NO ET MATA ET FA MÉS FORT" (David Lagercrantz)
  • "MENTIDERS" (E. Lockhart)
  • "TÓCALA OTRA VEZ, BACH" (Máximo Pradera)
  • "EL LLIBRE DELS BALTIMORE" (Joël Dicker)
I tres de poesia del Josep Fàbrega:
  •  "ACTORS SECUNDARIS"
  • "ESCRIT AMB PINZELL"
  • "PERQUÈ FOSSIS MÉS MEU"
Acabo aquest llistat i penso...per què us ho explico això? Què li deu importar a la gent saber què he llegit?
Però és que llegir un bon llibre en unes bones condicions és un plaer amb el qual gaudeixo tant que no me'n puc estar d'explicar-vos-ho...
Molts d'aquests llibres és el llegit de 8 a 10 del matí, a la platja, pràcticament sol, amb el so de les onades de música de fons i els peus nus jugant amb la sorra... Fantàaastic!!




Acabaré recomanant-vos els que m'han agradat més:

"TÓCALA OTRA VEZ, BACH" (Máximo Pradera)
 Explica curiositats del món de la música amb un estil una mica florit, però divertit i molt interessant.

"EL QUE NO ET MATA ET FA MÉS FORT" (David Lagercrantz)
 La continuació de la saga "Millenium". Tot i que està escrita per un nou autor, manté el to narratiu i l'interès dels llibres anteriors escrits per Larsson. Entretinguda.

"EL CURIÓS INCIDENT DEL GOS A MITJANIT" (Mark Haddon)
L'havia llegit fa molt temps i no en recordava res. Sabia que ara en feien l'obra de teatre, n'havia llegit molt bones crítiques i el vaig voler rellegir. El vaig trobar molt entretingut, amb un punt de vista sorprenent i amb algun gir argumental molt interessant.

"UN ANY I MIG" (Sílvia Soler)
 L'any passat la vaig llegir i em va agradar molt. Vaig tenir claríssim que la volia rellegir altre cop i no em va decebre gens. Em va tornar a agradar molt i a emocionar. I potser no serà l'últim cop...

 "MENTIDERS" (E. Lockhart)
Em va agradar molt, però no us en puc dir res més. Us transcric el text de la contracoberta:

Som els Sinclair.
Una família distingida, encantadora.
Una illa privada.
Una noia intel.ligent i malalta; un noi apassionat.
Un amor autèntic.
Un grup de quatre amics -els mentiders- que acabaran construint una amistat destructiva.
Una revolució. Un accident. Un secret.
Mentides i més mentides.
Llegeix-la.
I si et pregunten com s'acaba, tu explica una mentida i ja està.

(proclamada pels lectors com a millor novel.la 2014 per a joves Adults i seleccionada com a millor novel.la 2015 per l'Associació de Biblioteques Americanes)