Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

28 d’ag. 2016

Paraules a la sorra


Em sembla que el primer cop que vaig veure-ho (i potser l’únic) va ser quan vam anar a passar el cap d’any amb un grup de monitors del MIJAC Valldaura a l’apartament que tenien els pares d’una de la colla a Segur de Calafell. Devia ser l’any 1988...
Al matí quan vam despertar-nos vam descobrir que els més matiners havien baixat a la platja i havien escrit sobre la sorra les paraules “Bon dia”... O almenys aquest és el record que en tinc, ja se sap que a vegades la memòria és traïdora i es fa els records a mida, però jo ho recordo així...
I en algun lloc del meu cap va quedar arxivat aquell record...

Llavors, vaig començar a passar les vacances amb la família de l’Anna a Calafell, i en alguna ocasió (crec que ja era en l’apartament que lloguem actualment i per tant deu fer uns 15 anys, per allà al 2001) em va venir al cap la idea romàntica de fer-li aquesta sorpresa a l’Anna pel seu aniversari (24 d’agost).
Vaig llevar-me d’hora, vaig baixar a la platja i amb l’ajuda d’un cartró que vaig trobar vaig anar “escrivint sobre la sorra”, com si el cartró fos el llapis i la sorra el paper. Des del balcó del setè pis ja havia anat planificant el que volia escriure, a quin nivell ho havia de fer i en quina mida perquè l’Anna ho pogués llegir clarament quan sortís a veure el mar i el dia que feia.
Mica a mica les lletres van quedar marcades sobre la sorra i vaig tornar a pujar a dalt, suat i satisfet.
No sé si vaig escriure “Per molts anys”, “Felicitats”, si hi sortia el nom d’Anna o no. No ho recordo.
Tampoc no recordo quina va ser la seva reacció, però me la puc imaginar i segur que estava entre la vergonya per l’inesperat protagonisme i la satisfacció i alegria de sentir-se estimada.

I des de llavors, crec que no he faltat cap any a la cita. Cada 24 d’agost, si som a Calafell, em llevo d’hora i li deixo el meu missatge de felicitació escrit a la sorra.

Quan va néixer el Roc, com que el seu sant s’escau el 16 d’agost i també acostumem a ser ja a Calafell, en algun moment vaig incorporar la seva felicitació a la sorra a la tradició familiar. I ara no puc fallar.
Cada any, el 16 i el 24 d’agost tothom espera que apareguin les lletres a la sorra i a mi em ve de gust anar-la continuant.
Penso que si fos jo qui em trobés els missatges a la sorra m’agradaria molt i em sentiria important.
I així espero que se sentin ells.
Perquè ho són.
Estimats i importants.
I com que s’escau que en les seves celebracions som a la platja... la platja els felicita!

I com que mai no ho havia explicat, ara ho he fet.
I adjunto les fotos d’enguany perquè es vegi com queda.