Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

3 de març 2015

4 llibres per llegir

En 15 dies passo el meu sant i el meu aniversari. I tot i que aquest any havia demanat salut, amor i temps, he acabat tenint roba i llibres...

Però estic molt content perquè em sembla que els llibres hauran estat un encert total. Algun només l'he fullejat i algun ja l'he començat a devorar amb deler i us els vull recomanar tots 4:

 1.- OPEN 
(André Agassi)

La biografia del tennista André Agassi, que com tantes vegades ens descobreix una personalitat torturada i una vida molt difícil, més enllà de la cara ensucrada que coneixíem d'ell per les notícies i les revistes del cor. Té crítiques fantàstiques (entre elles la de l'Albert Espinosa que és per la quee m vaig guiar jo) i realment t'atrapa i t'arrossega a seguir llegint més i més per veure com acabarà una persona que des de petita odia el tennis, però ha de continuar-hi jugant perquè hi està atrapat i no sap fer res més.


2.- CHAPLIN 
(Charles Chaplin)

Una altra autobiografia i una altra recomanació de l'Albert Espinosa. Aquesta encara no l'he començada però el personatge de Charles Chaplin també està ple de contradiccions i genialitats (com tants genis artistes com John Lennon, per exemple) i segur que serà interessantíssim descobrir-ho.

Quan acabi la de l'Agassi m'hi capbussaré...




3.- EL PERICH SENSE CADUCITAT
(Raquel Perich i Jaume Capdevila "Kap")

L'homenatge a un humorista gràfic brillant, irònic, punyent, lúcid, crític, lliure i avançat als seus temps.
El llibre recull acudits d'anys enrere que es demostren tremendament actuals i recull l'homenatge de multitud d'artistes i personalitats del moment que es declaren deutores del geni del Perich i que el troben a faltar.


4.- DES D'ON TORNAR A ESTIMAR 
(Joan Margarit)

Joan Margarit és un dels meus poetes preferits en llengua catalana juntament amb Miquel Martí i Pol. Cap dels seus llibres no m'ha decebut i per tant espero llegir aquest i descobrir-hi alguns d'aquells versos que et remouen i et fan rumiar, com, per exemple:

"...M'estic quiet al bosc, on he tornat
per parlar amb tu, i callo. A poc a poc
van tornant els ocells. És just això
el que et volia dir: restaré immòbil
però no en facis cas. Significa t'estimo."