Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

1 de gen. 2015

Balanç del 2014


Se’n va un any que per moltes coses recordaré tota la vida (i no totes us les puc explicar). Cada any passa alguna cosa destacable però per a mi aquest 2014 (per bé i per mal) ha estat un any diferent dels altres. Aquests dies em vaig mirar les 127 notícies del picalapica del 2014 i vaig recordar algunes d’aquestes coses:
  • com vam continuar la lluita política contra els atacs de la Llei Wert a la immersió lingüística, manifestant-nos públicament i fent campanya a la nostra escola.
  • com vam continuar la lluita per defensar el dret dels catalans a decidir el nostre el futur amb múltiples actes i campanyes, però sobretot amb la “V”de l’11 de setembre i la magnífica consulta del 9 de novembre en que vaig formar part de la mesa electoral de Calders.
  • les sentides i recordades morts de la Tatiana Sisquella (6 de febrer), del Xavier Valldeperas (7 de març) i de la meva iaia Maria (23 d’abril, dia de Sant Jordi)
  • relacionat amb aquesta darrera pèrdua em queda el gran record de l’emotiva cerimònia de comiat als avis Emili i Maria que vam muntar amb els pares i germans a Súria, amb escrits, poemes, cançons i una escampada final de les cendres i la plantada d’una alzina.
  • El 2014 també em va portar tres petits regals culturals: el curtmetratge “Cuerdas”, el CD “Només d’entrar hi ha sempre el dinosaure” de Els Amics de les Arts i el docufilm “Descalç sobre la terra vermella” que em va permetre conèixer més a fons la figura del Pere Casaldàliga.
  • Una altra experiència molt maca del 2014 va ser tota la campanya de l’Oms Solidari per ajudar l’Andrés Blanco a recollir fons per poder costejar el seu tractament a Suïssa en la seva lluita contra el càncer. Una de les coses en que vaig participar i de què em vaig sentir més orgullós va ser aconseguir que el Pau Bermúdez (calderí concursant de Masterchef Junior) vingués a fer una sessió de cuina a la nostra escola a benefici de l’Andrés.
  • També vaig tenir la sort de gaudir de l’experiència d’arribar a la final del Certamen de Lectura en Veu Alta, acompanyant la meva alumna Sara Molero que prèviament havia superat els Quarts de Final i les Semifinals i va fer un gran paper a la final celebrada al TNC. L’escola va viure intensament aquesta experiència, però jo... més.
  • El 2014 em va provocar un rebuig als telèfons mòbils que encara no he superat i m’està tornant un inadaptat social. No suporto veure tothom enganxat a les pantalles dels mòbils contínuament i pendent de mil i un grups de Whats o jugant en partides interminables d’estúpids jocs interactius... però com que és el que fa tothom... sóc jo qui s’està convertint en un friki...
  • el millor que m’ha portat el 2014 és reenamorar-me de l’Anna... Sí, sí, allò que ens passa a l’adolescència o en els primers moments d’una relació, jo he tingut la sort de tornar-ho a viure...
  • com a contrapartida el 2014 em va “regalar” alguna mala experiència, de les que no he parlat obertament, però potser algun dia podré fer-ho perquè, per sort, estan en vies de solució.
  • i, per acabar aquest recull, el 2014 em vaig anar aficionant a sortir a córrer amb una certa constància.  Vaig anar millorant i augmentant el temps i distància i vaig acabar fent sortides d’uns 60 minuts en què dec recórrer uns 9 km. En part per aquest canvi em vaig aprimar uns 7-10 quilos i m’he estabilitzat en uns 88 quilets
Li demano al 2015 que mantingui tot el bo que ha nascut i crescut el darrer any, però que s’endugui per sempre allò que ha tingut de dolent.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Eladi un bon balanç de l'any!!

Eladi Martínez ha dit...

Gràcies, "anònim"
Eladi

Roger Berenguer ha dit...

Estic completament d'acord amb la frase de resum: Fer net del dolent i que el que ha nascut amb bones perspectives segueixi creixent!
Molt Bon Any tinguem tots, i molts bons moments per compartir!

Eladi Martínez ha dit...

Gràcies, Roger!
Que ho puguem gaudir junts... ni que sigui de tant en tant...
Petons de colors!
Eladi