Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

15 de gen. 2014

"Rosa de Lima" (J. Sabina)

Una altra cançó... em sembla que aquest serà un mes molt musical...

L'altre dia li vaig dir a l'Ona que posés música. Ha après com es posen els cd's i li agrada fer-ho. Ella va anar al moble dels discos i, a l'atzar (perquè no coneix pas la música de cada disc), va posar el disc que il.lustra aquesta notícia: "Nos sobran los motivos" de Joaquín Sabina.
Van començar a sonar les cançons d'aquest disc en directe que recull la trajectòria del cantautor andalús (del que tinc gairebé tots els discos) i de cop va arribar aquesta cançó: "Rosa de Lima".
I els records van començar a arremolinar-se a la memòria com les fulles de tardor en algunes curioses ventades...
  • Aquella cançó l'assajàvem amb el Josep en els últims temps de Nàufrags...
  • Sabina era un cantautor a qui admiràvem i ens agradava a tots dos...
  • Pensàvem que un dia aniríem plegats a un concert seu, però mai no vam poder-hi anar...
  • Poc després de la seva mort, vam anar a un concert de Sabina a Manresa amb l'Anna i el Roger i la Mo. I va ser una mena d'homentage silenciós que vam fer-li tots i va ser un concert molt especial...
  • Segueixo tenint el Josep integrat als meus pensaments i sentiments. Sovint el descobreixo en un raconet dins meu, fent-me companyia i compartint els records viscuts plegats. I mai no és un record dolorós, sempre és agradable i bascula entre l'orgull, la simpatia i l'emoció.... Que per molts anys segueixi dintre meu!

I és una cançó molt maca, plena d'aquelles imatges entre poètiques i quotidianes que sap dibuixar el Sabina i dedicada a la seva companya que es diu Jimena i és de Perú (Lima).
Una cançó que sempre em ve de gust tornar a escoltar.
I a vosaltres?


2 comentaris:

txetxu ha dit...

Que gran la DJ!!

Vaig apendre a escoltar entendre y admirar al Sabina amb tu amb aquells discs gegants de vinil o la doble pletina de l'habitació...

A mi el Sabina em transporta a la meva joventut...
...quant era incapaç de descriure el que sentia i el perquè...
...
i ell cançó a cançó m'ho desxifrava amb perfecció.

Grande Joaquin!!!!!...gran també tu Eladi!!!!

Eladi Martínez ha dit...

Gràcies, germanet!
Hi ha cançons de Sabina fixades a moments de la memòria:
"Quien me ha robado el mes de abril" fent guàrdia a la mili a Zaragoza...
"Rosa de Lima" assajant amb el Josep Vacas...
"Calle melancolía" fent una obra de teatre entre les bambolines dels Carlins...

I sempre és agradable reescoltar-les i notar al paladar aquell aiguabarreig de sensacions...

Petons de colors!
Eladi