Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

28 de jul. 2013

La creativitat...

 
La creativitat és
 la intel.ligència 
divertint-se

Quina frase tan estimulant!!!
Fa uns dies vaig trobar aquesta cita atribuïda a Albert Einstein al facebook ("Rinoazul, marketing digital"). La cita era un comentari al vídeo que us reprodueixo al final de la notícia.
Aquest vídeo també em va entusiasmar (una versió de la cançó “When I’m gone” de la comèdia musical Picht Perfect, interpretada per 4 joves només a capella i amb les percussions d’uns gots i les seves mans).
Tot plegat em va agradar molt.

Vaig remenar una mica per internet i vaig trobar la genial imatge que il.lustra la notícia (que com sospitava és de Tang Yau Hoong, artista malaisi que ja ha sortit un parell de cops en aquest bloc: 1 i 2).
També vaig trobar un article d’una web anomenada www.puromarketing.com on Robert Barber reflexionava una mica sobre aquest tema de la creativitat. Us faig uns destacats i us enllaço l’article per si el voleu consultar.

Segons Einstein, quan les persones reflectim la nostra intel.ligència en actes creatius alliberem àrees importants del nostre cervell.
Si els espais de treball permeten alliberar la creativitat dels treballadors s’aconsegueixen diverses fites com:
  • Es produeix una major cohesió de l’equip de treball.
  • S’incrementa el sentiment de pertinença a un projecte global.
  • La competitivitat grupal redueix la individual.
  • Es desenvolupen  propostes des de tots els àmbits.
  • Millora la resistència a les crisis.
  • Es redueixen les baixes per estrés.
  • S’aconsegueix retenir el talent dins de l’empresa.

Si la direcció de l’empresa sap motivar els treballadors amb estímuls positius (no els “negatius” en forma d’amenaces o càstigs) les decisions són més creatives i es busca l’efectivitat a curt i mitjà termini. Hi ha més planificació i es redueixen els errors de gestió. I a més a més, en aquesta dinàmica apareixen valors com l’amistat, el companyerisme, la superació...

No us sembla molt interessant?
Potser per això m'agrada tant la meva feina... perquè em permet ser creatiu cada dia...
Mentre hi reflexioneu us deixo amb el vídeo que us havia promès, aquell que a algú li va suscitar el comentari de... "La creativitat és la intel.ligència divertint-se"