Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

25 de maig 2013

"Em trenques el cor" (Quimi Portet)

De tant en tant aprofito aquest bloc per recuperar cançons antigues que encara m'agraden o em recorden o em transporten...
En l'últim any i mig he "repescat" les següents:
I avui (no em demaneu per què) se m'ha creuat un record pel cap.
Corria l'any 2001.
Aquest any és conegut per molta gent com l'any que van caure les Torres Bessones de Nova York, però per a mi és l'any en què va morir el Josep Vacas. I quan feia poques setmanes que l'havia perdut, jo escoltava el disc "Acadèmia dels somnis" de Quimi Portet. I quan sentia aquesta cançó, inevitablement acabava amb llàgrimes als ulls.

Quan sentia frases com "...em trenques el cor...", "...queda el record...", "...em quedaré sol...", "...massa dolor...","...records sense cap valor, sort de les cançons..." tot em portava al Josep i acabava plorant.
A part d'aquesta associació a un moment dolorós de la meva vida crec que la cançó té alguna cosa especial. Si l'escolteu m'agradaria que us fixéssiu en com evoluciona el seu compàs. Mai no he acabat de tenir clar si és gràcies a la bateria o al baix o quina variació subtil fa que mica a mica es vagi accelerant sense acabar-se d'accelerar. Per a mi això li dóna un punt màgic.

En fi us deixo amb la lletra i un vídeo d'aquells d'imatge fixa perquè la pugueu escoltar.

EM TRENQUES EL COR (Quimi Portet)
Em trenques el cor; queda el record;
nits ardents d´agost.
Em quedaré sol; és perillós;
nits ardents d´agost.
 
No estic lliure de culpa però llenço la pedra si arriba el moment.
 
Esperit de vi, copes d´amor;
nits ardents d´agost.
Ni ordre ni pau, massa dolor;
nits ardents d´agost.
 
Els bons són sempre els bons
i a mi em sembla evident que els dolents són dolents.
No estic lliure de culpa però llenço la pedra si arriba el moment.
 
Receptes de cuina; em trenques el cor.
Records sense cap valor, sort de les cançons.
Prenent el sol al terrat, em trenques cor.
 
Cançons d´altres mons, danses tribals;
nits ardents d´agost.
Administrarem les nostres passions;
nits ardents d´agost.
 
Al Carib els turistes es moren d´angúnia i volen tornar;
jo hi veig doble i t´estimo, i tu dius que m´estimes però em trenques el cor.
 
Princesa acrobàtica, em trenques el cor.
Hi ha merda automàtica, per a mi i per a tothom.
Records sense cap valor, sort de les cançons.
Princesa automàtica, em trenques el cor.