Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

31 de jul. 2012

Llistes

No crec que sigui derivat de la meva feina perquè em sembla que qui més qui menys tothom en fa, però jo treballo molt amb llistes. Llistes en les quals m'apunto les coses que he de fer. Durant el curs són papers ronyosos on vaig afegint i ratllant coses i que al cap d'un temps he de traslladar a un nou paper on segueix el ball d'afegitons i ratllades. I així fins a final de curs on, si tot ha anat bé, puc acabar llençant tots els papers.

Però a casa de tant en tant també em dóna seguretat fer-me una llisteta amb tots els temes pendents per no deixar-me'n cap. Hi ha llistes de curt termini, com les de la compra, que saps que en pocs dies t'enduràs al supermercat i acabarà al contenidor de paper (i tu amb el rebost i la nevera plens). N'hi ha de mig termini i n'hi ha de llarg termini.

Aquesta setmana vaig llençar una llista que feia més de dos anys que tenia penjada en una cartellera (i ara em sap greu no haver-li fet la foto abans de llençar-la per posar-vos-la al bloc). Aquesta setmana vam comprar dues cadires de jardí per afegir a les que tenim a la terrassa (perquè quan ve una colla gaire gran sempre ens en faltaven) i l'Anna va fer el fotollibre del primer any de vida de l'Ona al mateix temps que vam seleccionar i imprimir les fotos que havien d'omplir el seu "llibre del nadó". I amb això quedaven fetes totes les coses de la llista.

Quan el Roc va fer un any els tiets Joan i Montse li van regalar un fotollibre que ens va fer molta il.lusió amb un preciós muntatge de fotos de tot el seu primer any de vida. Nosaltres havíem anat omplint el llibre del nadó amb les explicacions dels seus avenços mes a mes i il.lustrat amb un grapat de fotos, però aquell regal va acabar d'arrodonir el record d'un any molt especial i irrepetible.
Quan va néixer l'Ona es van complir els mals averanys dels experimentats ("... ui! ja veureu... pel primer es tenen fotos de tot i pel segon... pobret... no hi ha temps de res..."). Malgrat que realment el ritme de vida era molt més exigent, ens vam esforçar a anar omplint els textos del llibre del nadó de l'Ona, però les fotos... Les fotos van quedar pendents.
Tant l'Anna com jo teníem clar que no volíem fer aquest greuge comparatiu i ens ho vam posar de deures per a l'estiu, que segur que tindríem més temps... Però van anar passant els estius i a cada nova llista hi havíem de traspassar el deute pendent "llibre del nadó i fotollibre de l'Ona". Un estiu em vaig carregar de paciència i vaig dedicar un munt d'hores a fer una selecció de fotos per fer-ho, però va passar l'estiu i només es va quedar en una selecció.
Aquesta setmana, finalment, quan a l'Ona li falten pocs mesos per complir els 5 anys hem aconseguit saldar aquest deute i hem pogut mirar (i comparar amb els del Roc) el seu llibre del nadó i el seu fotollibre del primer any.
I llençar aquella llista al contenidor.
Però encara tenim altres llistes llargues plenes de coses que hem de fer i que... potser algun dia farem.
Us deixo amb algunes de les fotos del primer any de vida de l'Ona, per allà al 2007-2008...