Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

16 de juny 2012

Sóc més que un número

Al matí arribo a l'escola, engego l'ordinador de la classe i em demana la contrasenya: "marti69". Després vull publicar una notícia al bloc de cicle mitjà i em demana la contrasenya: "4b-1112em". Al migdia connecto el mòbil i he de posar-li la contrasenya "9691". Vaig al caixer a treure diners i em demana la contrasenya: "1969". Després vaig al gimnàs i per entrar he de posar el dit en un lector d'empremtes digitals i la contrasenya: "25.342".
Al vespre des de l'ordinador faig vàries coses:
  • consulto la llibreta de La Caixa amb la contrasenya "629580MARTIN"
  • consulto la llibreta del Banesto amb la contrasenya "8038"
  • publico una notícia al bloc picalapica amb la contrasenya "calderi69"
  • consulto el meu correu electrònic amb la contrasenya "calcal69"
  • omplo les notes dels meus alumnes amb el programa gestor i la contrasenya "fzytws"
I a més a més potser em demanen els números de telèfon, el número del DNI, el número de la Seguretat Social, la matrícula del cotxe...

En fi, que està clar que sóc molt més que un número. Sóc una llarga sèrie de números i lletres amagats en mil i una contrasenyes que he de memoritzar o portar apuntades en algun lloc (que he de recordar quin lloc és).
I ja hi ha dies que m'ho de rumiar més d'una vegada per recordar-les. I penso que quan em vagi fent més gran (que segurament encara tindré assignades més contrasenyes vinculades a més serveis telemàtics) em serà molt difícil tenir suficient memòria per gestionar tot això i em tornaré vulnerable o un geni de les mil i una estratègies per recordar... recordar... això... ara m'he quedat en blanc... de què us parlava?

Ai, mare que patirem!

(totes les contrasenyes d'aquesta notícia són inventades 
i qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència)