Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

22 de febr. 2012

Tren de mots curts

Coneixeu la "Tirallonga de monosíl.labs" de Pere Quart? Es tracta d'un poema que té la particularitat que està construït únicament amb paraules d'una sola síl.laba.

El poema és força llarg (aquí el podeu trobar íntegre) però us en reprodueixo un fragment per refrescar la memòria:

Déu
I tu, què vols?
Jo
Doncs jo sols vull
-ei, si pot ser-:

Un poc de fam
i un xic de pa.
Un poc de fred
i un poc de foc.
Un xic de son
i un poc de llit.
Un xic de set
i un poc de vi
i un poc de llet.

(...)

Un xic de seny.
I un poc de temps.
I un xic de món.
I un poc de sort.
I un poc de mort.
I un poc de Vós.
Ei, si pot ser.

Bé, doncs el cas és que fa cosa d'un mes, arrel de la notícia "Fórmula de la felicitat" vaig començar a escriure un poema i em vaig adonar que havia començat a fer-lo gairebé només amb monosíl.labs. Vaig recordar el poema de Pere Quart i va sorgir el repte d'intentar emular-lo. I en va sortir aquest "Tren de mots curts".
A veure què us sembla?

TREN DE MOTS CURTS
No vull pas res
del que no tinc.
Ves, la gran sort!

Visc prou bé, jo.
tinc el que em cal,
ric més d'un cop
-i no sóc ric-,
veig el que tinc
-el molt que tinc-
i el que no tinc
veig que no em cal
per ser més ple.

I si sóc sà
i no tinc fam,
ni trist et vinc
a dir "me'n vaig",
doncs... què més vols?

Que per molts anys!

4 comentaris:

Miles ha dit...

Sense paraules...

L'altre dia ja t'ho vaig dir..

ETS UN ARTISTAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Dame un abrazo!!!!!!!!!!!

Petons de colors

Miles

Eladi Martínez ha dit...

Miles, venga ese abrazo!!
Gràcies pels piropos. Celebro que t'hagi agradat el meu "experiment" i espero que la teva recuperació vagi "viento en popa a toda vela"
P.D.C.
Eladi

riki ha dit...

doncs ho trobo un repte molt complicat i m'agrada el resultat.
felicitats germanet!!

i records pel miles!!

Eladi Martínez ha dit...

Doncs, gràcies, "sister". Sempre ets molt benevolent amb les meves incursions poètiques...
Eladi