Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

19 de febr. 2012

Cirque du Soleil

Tinc la sensació que érem els únics que encara no hi havíem anat... a tothom que li explico que vam anar a veure el Cirque du Soleil em contesta que ells ja hi havien anat dues vegades...
Però el cas és que nosaltres encara no hi havíem anat i el divendres, com a regal per al meu sant, l'Anna em va posar dins d'un cotxe i em va dir que passaríem la nit fora de casa. I em va dur a Barcelona amb dues entrades per anar a veure l'espectacle "CORTEO".

I per descriure'l he de dir que és un espectacle de circ, però també moltes coses més. D'entrada és un espectacle molt professionalitzat. Només entrar a la carpa del circ ja te n'adones que no s'ha deixat res a l'atzar: barres de bar espaioses, amb molt personal, llistes de preus a la vista, servei ràpid i eficient...; botiguetes de merchandising...; tot molt ben indicat, molt endreçat, molt clar i fàcil...

Tots els números de l'espectacle són d'una execució tècnica perfecta. Impecable. Els artistes són equilibristes, trapezistes, acròbates d'una gran qualitat. La dificultat dels números és alta, tenen molt de mèrit i es nota que estan interpretats pels millors artistes possibles i que s'han entrenat fins a la perfecció.
Però no ens trobem amb un encadenament de números perfectes aïllats. Es tracta d'un espectacle global amb una intencionalitat argumental. Hi ha una història que ens volen explicar. No és una història molt clara ni fàcil d'entendre perquè tot és molt al.legòric i simbòlic, però s'intueix una trama que va fent avançar l'espectacle.
I hi ha molta poesia i molta bellesa.
Tot està molt cuidat: la música, l'escenografia, la il.luminació, el vestuari, el maquillatge... Tot embolcalla de manera delicada les diferents actuacions de manera que es converteixen en petites obres d'art.
I els artistes, a part de fer la seva execució acrobàtica de manera perfecta, interpreten les emocions del seu personatge dins del global de la història.

I després el ritme global que mai no es trenca. Quan han de retirar alguna cosa de l'escenari hi ha una petita actuació de transició que atrau l'atenció del públic cap a un altre cantó i no tens temps d'adonar-te'n i l'escenari ja s'ha transformat. Sense pauses. Sense interrupcions.
En fi, com que tots ja hi heu anat no cal que us convenci de res, però si hi ha algú que encara no hagi tastat aquest petit plaer, és evident que el recomano totalment.

I acabo amb dues cosetes:
1.- A la mitja part de l'espectacle es poden comprar entrades a meitat de preu (!!). I això val molt la pena perquè les entrades no són barates. O sigui que si sabeu d'algú que hi vagi i vosaltres voleu anar-hi més endavant, feu-li comprar les entrades a la mitja part.
2.- Moltes gràcies pel regal, Anna. Em va agradar molt!

I us deixo amb un petit trailer de l'espectacle que vam veure: "Corteo" del Cirque du Soleil.

3 comentaris:

Susana A. ha dit...

Jo ho vaig vore a Madrid l'any passat i em va encantar. I, es cert, que tens la sensació de que estàs veient als acròbates més perfectes del món :)

Eladi Martínez ha dit...

Veus?? Una altra persona que també els havia vist... Sí ja et dic jo que érem els últims que quedàvem...
Eladi

Miles ha dit...

Jo també els havia vist...

Va ser també un regal de reis de la meva filla Meritxell, ara fa un parell d'anys al Palau Sant Jordi.

Espectacularrrr!!

Una abraçada i molts, molts...

PETONS DE COLORSSSSSSSSSSSSSS!!

Miles