Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

6 de des. 2011

Donant

Fa dies que fan l'anunci de la Marató de TV3 d'enguany i va sobre la regeneració i transplantament d'òrgans i teixits. Ahir van fer un documental per presentar el disc que cada any fa la Marató (com sempre un bon regal mutu que ens permet col.laborar amb la causa, a canvi d'adquirir un bon grapat de versions de cançons) i ens vam tornar a emocionar. Com cada any.
Però aquest any ja començo amb els deures fets.
Ja fa mooolts anys (encara vivia a casa dels meus pares) que vaig fer el pas i duc el carnet de donant a la cartera. Crec que els meus familiars ho saben i si arribés el moment espero que la meva desgràcia servís per millorar la vida d'algunes persones.
Per a mi és una decisió molt fàcil i lògica. Un cop morts no ens serveixen per a res i poden salvar vides. Penso que tots hauríem de ser donants perquè tots som potencials receptors si mai tenim una malaltia o accident.
Com el fet de fer-se donant de sang.
I aquesta és la meva primera contribució a la Marató 2011: us animo a què, si encara no ho sou, us feu donants. De sang i d'òrgans. I us ho dic des de l'exemple i des del convenciment.
Podeu trobar més informació a:
Donació i transplantament
Marató 2011
Banc de sang i teixits

6 comentaris:

Miles ha dit...

Bon dia,

Jo també sóc donant!!

Ah, i amb l'anunci m'emociono...

Petons de colors.

Miles

riki ha dit...

estic 100% d'acord amb tu, eladi, que s'aprofiti tot el que es pugui, quan no hi siguem, i, mentrestant, anirem donant sang i, properament, espero ser donant de mèdul·la òssia. ho pots ser en vida i si és necessàri...de gran ajuda per qui la rebi.
animeu-vos!! en aquesta pàgina trobareu un video i una guia on s'explica tot bastant clar:
www.fcarreras.org

Eladi Martínez ha dit...

Molt bé, MILES i RIKI, de moment ja som 3 dels lectors del picalapica...
Raquel, ja m'informaràs d'això de la donació de medul.la òssia, que a mi també se m'havia passat pel cap...
A reveure
Eladi

riki ha dit...

mira't la pàgina que t'he enviat, el lloc més proper per anar-hi és terrassa (només t'agafen una mostra de la boca) i si no hi ha coincidència ni demanda...aquí s'acaba.
si t'interessa t'espero que ho tinguis decidit i hi anem junts, tu diras.

Mireia ha dit...

Quan me'n vagi al forat, no en faré res de la carcassa (bé, ni jo ni ningú). Doncs que aprofitin tot el que puguin!
De fet, ja em direu si no és una bestiesa no ser donant. És com tenir un tresor i ficar-lo sota la rajola o cremar-lo sense fer-ne res.

Eladi Martínez ha dit...

Molt bé, Mireia, estic totalment d'acord que tots hauríem de ser-ho iq ue és una bestiesa no ser-ho. Ja som un més!
Eladi