Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

30 de des. 2011

Concerts del 2011

Acabo d'arribar del darrer concert de l'any (Pep Sala repassant en format acústic el repertori de Sau, en motiu del 25è aniversari del grup) i, home de balanços i estadístiques com sóc, no he pogut evitar fer un cop d'ull a tots els concerts als que he assistit aquest 2011.
Són un total de 19 concerts. Tots d'artistes catalans (excepte el d'una orquestra txeca a l'estiu).
La immensa majoria a Manresa, entre Kursaal, Sielu i Voilà (tot i que n'hi hagut un a la Torre Lluvià i un a la sala Stroika) i els altres a Calafell, quan hi passo 15 dies a l'estiu.
A la majoria hi he anat sol, tot i que es consoliden 2 acompanyants (5 vegades m'hi ha acompanyat l'Anna i 4 vegades la meva germana Raquel).

Passem a recordar tots els grups que he escoltat (tenen un enllaç els que van tenir notícia dins del picalapica en el seu moment):
  • 15 de gener: ELS CONVIDATS (concert de comiat)
  • 27 de gener: RAÜL BENÉITEZ
  • 17 de març: EL PAU I LA MARIA
  • 19 de març: MINE! + ROSA LUXEMBURG
  • 6 d'abril: ODD TRIO
  • 7 d'abril: JOAN MASDÉU
  • 29 de juny: MANEL
  • 21 de juliol: PAU VALLVÉ
  • 18 d'agost: INSPIRA
  • 20 d'agost: BERG ORCHESTRA PRAGA
  • 25 d'agost: PAU SAURA
  • 28 d'agost: SPANISH BRASS LUUR METALLS
  • 29 de setembre: ABRIL
  • 20 d'octubre: 4t-1a
  • 27 d'octubre: DAMIÀ OLIVELLA
  • 17 de novembre: LA IAIA
  • 30 de novembre: CELESTE ALÍAS & SANTI CARETA
  • 1 de desembre: 4t-1a
  • 29 de desembre: PEP SALA
Comentaris:
  • En poc més d'un mes vaig anar a veure dos cops els "4t-1a" i les dues vegades m'ho vaig passar molt bé.
  • Vaig "descobrir" alguns artistes que no havia sentit mai en directe i, d'aquests, alguns em van agradar molt i, de fet, em vaig acabar comprant el disc després del concert. Per a mi serien les DESCOBERTES DE L'ANY: els "MINE!", el "PAU VALLVÉ" i els "4t-1a".
  • En altres casos, tot i que no vaig acabar comprant-me el disc, vaig gaudir molt del concert per la seva intensitat, qualitat o feeling entre els artistes i el públic. Seria el cas del comiat d' "ELS CONVIDATS", les versions instrumentals de diferents temes catalans dels "ODD TRIO", les versions clàssiques dels Beatles de la "BERG ORCHESTRA PRAGA", l'espectacle familiar dels "SPANISH BRASS LUUR METALLS", l'entrega total i la qualitat del blues i el soul del "DAMIÀ OLIVELLA" o la impressionant qualitat de la veu de la CELESTE ALÍAS i la guitarra del SANTI CARETA. Em sento afortunat per haver pogut gaudir d'aquests concerts.
Finalment només puc fer que recomanar a tothom la música en directe, amb l'avantatge que actualment Manresa disposa d'una oferta de locals i grups molt àmplia que ens permet gaudir d'excel.lents oportunitats sense haver de desplaçar-nos a gaire distància de casa.
Està a punt d'arribar la nova programació del Kursaal i ja tinc ganes de veure si hi ha algun concert que em faci peça. I regularment vaig rebent la programació de la sala Voilà i del club de la Cançó. O sigui que espero poder continuar assistint a concerts de música en directe, passar bones estones i anar descobrint nous talents.
Us mantindré informats.

2 comentaris:

Susana A. ha dit...

Jeje, quin resum més xulo! Quan tinga un ratet jo també em miraré les meues assistències a concerts :D

Et desitge molta música i felicitat també pel 2012!!!

Eladi Martínez ha dit...

Susana (S.A.) si t'animes, a mi també em farà gràcia saber a quins concerts has anat, to ti que seguint el teu bloc ja estic força al dia (Delafé, Drexler...)
bON 2012!
Eladi