Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

6 de jul. 2011

Gimcana mèdica

Estic arribant al final d'una entretinguda gimcana mèdica que m'ha organitzat la sanitat pública.
La partida va començar el dilluns 27 de juny en que vaig començar a tenir tos i mal de coll. La cosa va anar en augment fins que el dimecres vaig agafar febre i vaig anar a Urgències al CAP d'Artés.
Un metge em va visitar, em va auscultar, em va dir que els pulmons estaven nets i va decidir que l'únic que tenia era el coll molt irritat. Va diagnosticar: FARINGITIS i TRAQUEITIS. Com a tractament em va posar:
  • SEKISAN - xarop per a la tos
  • PARACETAMOL - per a la febre
  • IBUPROFÈ - per a la febre i la inflamació
L'endemà, dijous 28 de juny, tornava a tenir febre, a part que seguien augmentant la tos i el mal de coll. Per tant vaig decidir tornar a anar d'Urgències al CAP d'Artés. Un metge diferent em va tornar a visitar, em va tornar a auscultar i em va tornar a dir que els pulmons estaven nets, però que el coll estava molt irritat i que a més a més veia que començaven a sortir unes plaques blanques. Va diagnosticar que, a part de la FARINGITIS I TRAQUEITIS, m'estaven sortint unes ANGINES.
Va dir que el Sekisan no servia per a res, que per a la tos només anava bé la codeïna, però que no me'n volia receptar perquè "si prens codeïna no cagaràs i cagar és important" (paraules textuals). Em va receptar:
  • AMOXICILINA - antibiòtic per a les angines
  • IBUPROFÈ- mantenir-lo per a la febre i la inflamació
  • SINUS - per a fer bafos i estovar la tos
Vaig anar fent el tractament però la tos i el mal de coll seguien augmentant i vaig començar a despertar-me a les nits amb atacs de tos que no podia tallar ni controlar. Diumenge, 3 de juliol, vam decidir que allò no podia continuar i vaig anar d'Urgències a l'Hospital General de Manresa (noves instal.lacions molt agradables i àgils i un bon tracte). Allà em van auscultar i em van trobar "pitos" (sibilacions), em van fer una radiografia i van trobar una zona de condensació al pulmó dret. Em van diagnosticar BRONQUITIS i PNEUMÒNIA. Em van tenir un quart d'hora amb una mascarilla amb un broncodilatador i em van tornar a corregir la medicació:
  • AMOXICILINA - mantenir l'antibiòtic per atacar la pneumònia
  • SALBUTAMOL - inhalador broncodilatador per a la bronquitis
  • ROMILAR - xarop per a la tos
Els següents dies vaig quedar-me força encallat. Hi havia estones que no tossia tant, però d'altres que tossia moltíssim. I a les nits continuava despertant-me amb atacs de tos. A més a més vaig començar a agafar unes dècimes de febre als vespres. Per tant, veient que allò no avançava, el dimecres 6 de juliol, vaig tornar a anar d'Urgències a l'Hospital General. Un altre metge. Una nova exploració. Nova radiografia i... ta-txan! l'àrea de condensació de la pneumònia ha augmentat!! Em fa fer una analítica de sang i orina. Espero una hora i mitja per saber els resultats: tot bé. Conclusió: l'antibiòtic és massa fluix i ineficaç per a la pneumònia. Canvi de medicació:
  • ACTIRA - nou antibiòtic més adequat per a les pneumònies
  • SYMBICORT - inhalador broncodilatador amb cortisona
  • ACETILCISTEÍNA - per treure els mocs del pit
En 10 dies m'han diagnosticat 5 malalties diferents (suposo que alguna deuen haver encertat) i m'han receptat 10 medicaments diferents, alguns dels quals només he utilitzat un dia perquè l'endemà me'ls han canviat.
Tot un joc de pistes que em fa pensar que alguna cosa no acaba d'anar prou bé a la sanitat pública...

O això o és que estaven rodant un capítol de "House" amb càmera oculta i jo era el conillet d'índies al que van fent diagnòstics i tractaments que no funcionen i substitueixen per d'altres fins que al final del capítol l'encerten i li salven la vida...
Espero haver arribat al final del capítol!!!

8 comentaris:

Anna ha dit...

Va home, qui vols que s´ho cregui tot això...és que deus tenir comisió amb algún laboratori...
Ara que si realment estàs malalt o ara t´espaviles o dissabte no puges al vaixell i hauré de buscar un substituit...així que POSA'T LES PILES I ...A VEURE SI ESTÀS DE SORT...!!!
Has provat la Vicodina....ja, ja, ja,...

Susana A. ha dit...

Mare meua!
Que et millores aviat :)

riki ha dit...

ostres germanet!! ens vem veure dll i ja em va semblar un escàndol tot plegat, doncs no et dic res ara que sé la història sencera!!! espero que puguis refer-te mínimament(si pot ser totalment!) per gaudir del viatge.

per cert, encara que ja sé que no hi podràs anar, dbte a les escodines concert dels catarres, 22:30h, gratuït. potser saps d'algu que li interessi...

a reveure i passeu-vos-ho molt bé!!

Eladi Martínez ha dit...

ANNA,
què més voldria jo que estar ja bé del tot i al 100 %???
Espero estar ja en la recta final de tot plegat... ja sé que t'ha tocat pringar molt darrere meu. I'm sorry.
Bye, bye
ELadi

Eladi Martínez ha dit...

S.A.,
gràcies pels teus bons desitjos. Espero que es facin realitat ben aviat.
A reveure,
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Raquel-riki,
ja veus com ha acabat tot plegat, "de oca a oca y tiro porque me toca". A veure si finalment han encertat el tractament i vaig cap a bé per poder gaudir del vaixell.
Ja sabia això del concert dels Catarres... ens ho hauran d'explicar els que hi vagin...
A reveure
Eladi

Sergi ha dit...

Malauradament no ets a l'únic que li toca jugar amb la sanitat. Diria que tots hi hem passat. A nosaltres ens va passar un cas semblant, de tenir angines i pus a no ser res... segons el metge.
Però què hi farem, tenim la sort de tenir la sanitat que tenim, encara que algun cop es poden equivocar.
Apa, cuida't.
Salut i notes musicals

Sergi

Eladi Martínez ha dit...

Sergi, tens raó, dins de tot tenim la sort de tenir una sanitat pública que força vegades va prou bé, però no sé si és per interessos dels acords que pot tenir cada metge amb els laboratoris de cada medicament, aquest és el punt més millorable. Que un metge et recepti un xarop de 200 ml, que te'n prenguis 2 cullerades i que l'endemà un altre metge et digu que no serveix per res i te'n recepti un altre. I al cap de pocs dies te n'estiguin a punt de receptar un altre i quan tu diguis "i aquest me'l deixo de prendre?" et contestin "ah! tens aquest? doncs va bé igual"... A que juguem? No pot ser que cadascú recepti medicaments diferents que serveixen pel mateix i no pot ser que t'omplin la farmaciola de medicaments que acabarem llençant el dia que caduquin...
En fi, ja ho he dit!
Bon estiu
Eladi