Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

11 de juny 2011

"Jenifer" de Els Catarres

L'altre dia parlava de com ens manipulen per tal que ens agradin les cançons que volen que ens agradin. Doncs n'acabo de descobrir una que m'ha agradat molt sense que ningú m'hi hagi induït.
Són Els Catarres, tres nois joves d'Aiguafreda amb una cançó senzilla, divertida i molt fresca, malgrat que pot portar a una reflexió sobre la sociologia del país: "JENIFER".
Per a mi podria ben bé ser "la cançó de l'estiu", amb un vídeo molt enginyós i divertit que contraposa dues imatges:
- les estrofes de les cançons fan apologia de la catalanitat del protagonista amb els tres integrants del grup sense obrir la boca i reforçant el missatge amb cartells on han dibuixat els conceptes que canten (recurs que no és original seu però al que li treuen rendiment).
- a la tornada els protagonistes són dos nens petits que tradueixen en imatges infantils els sentiments i dificultats dels protagonistes (genial quan el nen tuneja un cotxe de joguina amb un rotulador).

Faig un petit vocabulari per si algú el necessita per entendre la tornada:

"Jo que sempre he defensat els productes de la terra,
ara m'he enamorat d'una "choni" de "Castefa".
Oh, Jenifer, em "tunejaré" el cotxe per tu.
Oh, Jenifer, anirem a "Pont Aeri" els dos junts.
I lluitarem pel nostre amor prohibit.
Oh, Jenifer"

"Choni" = noia de barri de l'extrarradi, de comportament ordinari, barroer i hortera que manifesta amb la seva manera de vestir i parlar (significat similar a "Juani", "quilla"...).
"Castefa" = modificació "choni" del nom de la població de Castelldefels. Recordeu el personatge del "Neng" del Buenafuente? Doncs era de Castefa. I segur que tenia moltes amigues "chonis".
"Tunejar" = modificar l'aspecte d'un cotxe, pintant-lo de manera original, afegint-li alerons o faldons a la carrosseria, millorant el tapissat interior, les llantes, l'aparell reproductor de música, etc. És una afició molt compartida per la població "choni".
"Pont Aeri" = discoteca de música màkina (un tipus de música electrònica molt reiterativa i comercial, "xumba-xumba") ocupada en un bon percentatge per població "choni", caps-rapats com el Neng, etc.

Apa, ara gaudiu del vídeo. Espero que us agradi:



8 comentaris:

Susana A. ha dit...

Gràcies Eladi! Cap problema :)

Jo he descobert Els Catarres aquesta setmana i m'agraden, són originals i frescos, que semblava que ja no es podria ser més...

Interessant bloc ;)

riki ha dit...

m'ha agradat, sí!! m'ha sorprès el principi,les primeres notes del contrabaix; la lletra divertida, sense complexes; els cartells del video, sí, està molt vist, però per mi un descobriment agradable.
gràcies eladi!

Eladi Martínez ha dit...

S.A. (sé que ets la protagonista de las Hijas Perezosas, però no sé com t'he de dir)...
Gràcies per la teva visita i pels "piropos" envers el meu bloc. Sé que t'hi has passejat una mica i ja hauràs vist que alguns dels continguts que jo he destacat en el meu, els he tret del teu o d'alguns que tu tens enllaçats (ara mateix recordo l'anunci de la Mahou, el vídeo del "Bigoti Vermell", unes fotografies d'un fotograf nòrdic que em van impressionar....). O sigui que en part ets involuntària col.laboradaora del meu bloc, fins al punt que has acabat formant part dels que tinc a "La meva llista de blocs" al marge dret.
Seguim en contacte compartint gustos, opinions i reflexions.
A reveure
Eladi

Eladi Martínez ha dit...

Raquel,
celebro que t'hagi agradat i em fa il.lusió que ho hagis descobert gràcies a mi, perquè en pocs dies se'n sentirà a parlar arreu i llavors ja no tindrà mèrit.
Je, je, je...
A reveure
Eladi

Anònim ha dit...

yo em dic jennifer, y no soc una chonii pero la cançó m'ha fet gracia la veritat.
per cert, auqesta cançó, la he descobert gràcies a la meva mare, que avui me l'ha cantat y me quedat... ajjajaajjajaaj

Eladi Martínez ha dit...

Ei, Jennifer anònima, segur que t'ha fet encara més gràcia que a mi la cançoneta dels Catarres!!
Gràcies per passar-te per aquí i deixar el comentari
Eladi

Anònim ha dit...

joder yo me llamo jenifer y si soy choni y tambien ma exo gracia... xq estoy con un tio super catalan y la cancion abla del amor proibido y la verdad q el nuestro lo es jajjaaja es muy buena.
me la a cantado mi amiga y me partio el kul jajajajja

Eladi Martínez ha dit...

Hola, Jenifer "autoproclamada choni" i enrotllada amb un tio super català... Deu ser curiós identificar-se tant a la Jenifer de la cançó...
Gràcies per passar per aquí i deixar-hi un comentari.
Eladi