Benvingut: passa, llegeix i opina

Estàs al bloc de l'Eladi Martínez pots buscar les notícies que t'interessin pels menús de la dreta "Cerca per etiquetes" (pots buscar per temes) i "Arxiu del bloc" (per ordre cronològic).
Per fer un comentari clica sobre la paraula "comentaris" que hi ha al final de cada notícia, escriu el teu comentari i escull la identitat "NOM/URL" posant el teu nom perquè sàpiga qui ets.
Gràcies. Espero que gaudeixis de la visita.

20 de jul. 2010

"Mejor": una cançó positiva

M'acaben de regalar el darrer disc de DELAFÉ Y LAS FLORES AZULES (vs. las Trompetas de la Muerte). No està malament tot i que tampoc no és una obra mestra.
Ara bé, en aquests dies que estem revivint algunes morts passades i la tristesa que ens va acompanyar, la cançó "MEJOR" em sembla un cant molt optimista, dolç i maco per combatre-la. Us deixo l'enllaç a la cançó i la lletra.

Que vagi de gust!





Esto ya no es lo mismo, esto es mucho mejor,
esto ya no es lo mismo, me duele decírtelo.

Dijeron que esto es bueno, esto es mucho mejor,
mejor que dos monos haciendo el amor,
mejor que un radar loco en la autopista
sacándole fotos a turistas bañistas,
mejor que una trompeta, un gol en el descuento,
el beso de las mantas, las noches de invierno,
vinieron y dijeron que era mejor, y tú le respondiste que mejor es el sabor...

de una mandarina cuando la adivinas, mejor es en el mar que en la piscina,
saltarse la verja si no encuentras la puerta, mejor son los escotes en primavera,
viajar en tren una tarde de verano con el bañador todavía mojado,
vinieron y dijeron que era mejor y tú les sugeriste que mejor es el color...

de los mofletes de un niño entusiasmado, mejor es la ilusión que abrir el regalo,
perderse en el monte una mañana de otoño y buscar tesoros en forma de hongos,
andar por el pueblo, encontrarte de nuevo, mejor es besarte que enviarte recuerdos,
vinieron y dijeron que era mejor y tú les cantaste mejor mejor…

Mejor, quizás, tal vez, posiblemente,
te tendré aquí dentro para siempre,
haz que pase, no se quede fuera la doctora amor espera….

Mejor los abrazos fuertes de gol,
mejor perderse, mejor salvarse,
crear, caer, hundirse, sufrir,
sangrar, crujir y volver a levantarse,
mejor es bailar, mejor la conga, mejor la acción, mejor al sol,
mejor con suavizante, mejor pedir perdón, mejor si estás encima, mejor escuchar al...
pumpum, pumpum….

Esto ya no es lo mismo, esto es mucho mejor,
esto ya no es lo mismo, me duele decírtelo

4 comentaris:

Riki ha dit...

Estic una mica perplexa, no he pogut entrar de bones amb la cançó pq m'ha recordat a l'instant una cançó d'un grup que es diu, o deia, Astrud i k no m'agradava gens "Todo me pareceuna mierda". Espero que els altres hagueu tingut més bones vibracions.
De totes maneres s'agraeix la bona intenció Eladi.
Nanit

Eladi Martínez ha dit...

Però l'has escoltada o no?
alemnys llegeix-te la lletra... a mi hi ha unes quantes frases qeu m'agraden molt per l'apologia que fa del tresor que poden representar les petites coses del dia a dia.
En fi... em sap greu haver-te creat expectatives i després haver-te deçabut...
Eladi

txetxu ha dit...

Salut germà!

Primer de tot,gràcies per el toc i l'avis de que hi havien novetats.Les hagués trobat demà a la visita matutina,però sempre benvingudes les novetats i les sorpreses fora"de l'horari normal".

A mi em sembla una poesia positiva musicalitzada.És un estil de cantar..."parlant?"

Potser diré una bestiesa i no té res a veure,però vaig sentir alguna cosa de la"nena daconte?"que m'hi recorda.

No em compraria un disc d'ells però la cançó em sembla refrescant...fa estiu!

Abraçades!
Txetxu

Eladi Martínez ha dit...

Hola Serginho!
A mi de Nena Daconte (que tinc un disc d'ells que m'encanta i vaig anar a un concert acústic al Sielu que va ser espectacular) no m'hi recorda massa res. Potser una mica el timbre de veu de la noia, però també em recorda una mica a l'Ana Torroja de Mecano.
El tipus de música és com un "hip-hop blanc". La lletra és recitada (rapejada) en comptes de cantada, però tant els arranjaments com la temàtica no tenen res a veure amb l'agressivitat i la contundència del hip-hop negre (drogues, delinqüència, crítica social, baix i bateria molt marcats...). Aquí hi ha uns arranjaments elegants i la lletra és positiva i poètica.
Vaig comprar-me l'anterior disc i em va agradar molt, va ser tota una sorpresa. Aquest me l'han regalat i em sembla que no està tan bé (l'he escoltat poc), però aquesta cançó i el concepte dels Delafé... m'agraden.
Apa, fins aquí la crítica musical.
Eladi